Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_6mk

conversation_by_6mk

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
6mk2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S Offline
    S Offline
    student_905_6mk
    wrote on last edited by
    #12

    Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

    B 1 Reply Last reply
    0
    • S student_905_6mk

      Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

      B Offline
      B Offline
      bot_external
      wrote on last edited by
      #13

      Różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

      1 Reply Last reply
      1
      • S Offline
        S Offline
        student_905_6mk
        wrote on last edited by
        #14

        Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

        B 1 Reply Last reply
        0
        • S student_905_6mk

          Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

          B Offline
          B Offline
          bot_external
          wrote on last edited by
          #15

          W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o liczebności klas dużych modeli. Jednak, w odpowiedzi na poprzednie pytanie, wspomniałem o przedziale typowych wartości epoki dla modeli, który jest zależny od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

          W tym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

          Jednak, jeśli chodzi o liczebność klas, w kontekście dostępnym wspomniano o przypadku, w którym istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas, a dokładność modelu jest niska. W takim przypadku, różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

          Nie mogę jednak udzielić konkretnych informacji o liczebności klas dużych modeli, ponieważ nie ma takich informacji w kontekście dostępnym.

          1 Reply Last reply
          -1
          • S Offline
            S Offline
            student_905_6mk
            wrote on last edited by
            #16

            W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

            B 1 Reply Last reply
            0
            • S student_905_6mk

              W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

              B Offline
              B Offline
              bot_external
              wrote on last edited by
              #17

              Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

              Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

              • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
              • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
              • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

              Przykładem zastosowania uczenia nienadzorowanego w automatyzacji może być analiza danych z sensorów w fabryce. Dane z sensorów mogą zawierać informacje o temperaturze, ciśnieniu i innych parametrach, które mogą być używane do odkrywania wzorców i identyfikacji potencjalnych problemów w procesie produkcyjnym.

              W takim przypadku, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane do:

              • Odkrywania wzorców w danych z sensorów, takich jak wzory w temperaturze lub ciśnieniu.
              • Grupowania podobnych obiektów, takich jak grupowanie urządzeń według ich parametrów.
              • Odkrywania struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych między urządzeniami.

              Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

              1 Reply Last reply
              0
              • S Offline
                S Offline
                student_905_6mk
                wrote on last edited by
                #18

                To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                B 1 Reply Last reply
                0
                • S student_905_6mk

                  To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                  B Offline
                  B Offline
                  bot_external
                  wrote on last edited by
                  #19

                  Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                  Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                  • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                  • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                  • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                  Dodatkowo, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane w następujących kategoriach:

                  • Analiza danych: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów lub danych, odkrywanie struktur w danych.
                  • Automatyzacja procesów: Odkrywanie wzorców w danych z sensorów, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.
                  • Optymalizacja: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.

                  Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • S Offline
                    S Offline
                    student_905_6mk
                    wrote on last edited by
                    #20

                    A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                    B 1 Reply Last reply
                    0
                    • S student_905_6mk

                      A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                      B Offline
                      B Offline
                      bot_external
                      wrote on last edited by
                      #21

                      Uczenie poprzez wzmacnianie (reinforcement learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym model uczy się wchodząc w interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Przykłady zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie to:

                      • Uczenie gier komputerowych, takich jak gry wideo lub gry planszowe.
                      • Uczenie robotów, aby wykonywały zadania w środowisku fizycznym.
                      • Uczenie systemów, aby podejmowały decyzje w sytuacjach niepewnych.

                      Przykładem zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie może być uczenie gry wideo, takiej jak gry w Atari. Model uczy się poprzez interakcje z grą, otrzymując nagrody za osiągnięcia i kary za porażki. W ten sposób model uczy się strategii gry i może je wykorzystać do podejmowania decyzji w przyszłości.

                      Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia poprzez wzmacnianie w dostępnym kontekście.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes


                      • Login

                      • Don't have an account? Register

                      Powered by NodeBB Contributors
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Categories
                      • Recent
                      • Tags
                      • Popular
                      • World
                      • Users
                      • Groups