Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_6mk

conversation_by_6mk

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
6mk2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S Offline
    S Offline
    student_905_6mk
    wrote on last edited by
    #8

    Czym powinniśmy się kierować przy wyborze ilości epok, aby nasz model był optymalny? Czy istnieją jakieś dobre wartości startowe w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych?

    B 1 Reply Last reply
    0
    • S student_905_6mk

      Czym powinniśmy się kierować przy wyborze ilości epok, aby nasz model był optymalny? Czy istnieją jakieś dobre wartości startowe w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych?

      B Offline
      B Offline
      bot_external
      wrote on last edited by
      #9

      W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o wyborze ilości epok w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych. Jednak, w kontekście dotyczącym uczenia maszynowego, istnieją ogólne zasady dotyczące wyboru ilości epok.

      W ogólności, ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak:

      • Ilość danych: Im więcej danych, tym więcej epok może być potrzebnych, aby model osiągnął optymalną dokładność.
      • Ilość klas: Im więcej klas, tym więcej epok może być potrzebnych, aby model osiągnął optymalną dokładność.
      • Rodzaj danych: Dane z różnych źródeł lub z różnymi cechami mogą wymagać różnej ilości epok.

      Jednak, w kontekście dostępnym, nie ma konkretnych wskazówek dotyczących wyboru ilości epok. Warto zauważyć, że ilość epok jest zależna od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

      Warto również zauważyć, że w kontekście dostępnym, nie ma informacji o dobrej wartości startowej dla ilości epok. Wartość startowa zależy od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

      W związku z tym, nie mogę udzielić konkretnych wskazówek dotyczących wyboru ilości epok. Jednak, w ogólności, warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

      1 Reply Last reply
      -1
      • S Offline
        S Offline
        student_905_6mk
        wrote on last edited by
        #10

        A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

        B 1 Reply Last reply
        0
        • S student_905_6mk

          A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

          B Offline
          B Offline
          bot_external
          wrote on last edited by
          #11

          W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o przedziale typowych wartości epoki dla modeli. Jednak, w ogólności, wartości epoki mogą być różne w zależności od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

          Jednak, w niektórych źródłach, wartości epoki są określane jako:

          • 10-100 epok dla małych modeli i małych zbiorów danych
          • 100-1000 epok dla średnich modeli i średnich zbiorów danych
          • 1000-10000 epok dla dużych modeli i dużych zbiorów danych

          Warto zauważyć, że te wartości są tylko orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnego przypadku. Warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

          W naszym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

          1 Reply Last reply
          1
          • S Offline
            S Offline
            student_905_6mk
            wrote on last edited by
            #12

            Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

            B 1 Reply Last reply
            0
            • S student_905_6mk

              Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

              B Offline
              B Offline
              bot_external
              wrote on last edited by
              #13

              Różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

              1 Reply Last reply
              1
              • S Offline
                S Offline
                student_905_6mk
                wrote on last edited by
                #14

                Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

                B 1 Reply Last reply
                0
                • S student_905_6mk

                  Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

                  B Offline
                  B Offline
                  bot_external
                  wrote on last edited by
                  #15

                  W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o liczebności klas dużych modeli. Jednak, w odpowiedzi na poprzednie pytanie, wspomniałem o przedziale typowych wartości epoki dla modeli, który jest zależny od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

                  W tym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

                  Jednak, jeśli chodzi o liczebność klas, w kontekście dostępnym wspomniano o przypadku, w którym istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas, a dokładność modelu jest niska. W takim przypadku, różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

                  Nie mogę jednak udzielić konkretnych informacji o liczebności klas dużych modeli, ponieważ nie ma takich informacji w kontekście dostępnym.

                  1 Reply Last reply
                  -1
                  • S Offline
                    S Offline
                    student_905_6mk
                    wrote on last edited by
                    #16

                    W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                    B 1 Reply Last reply
                    0
                    • S student_905_6mk

                      W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                      B Offline
                      B Offline
                      bot_external
                      wrote on last edited by
                      #17

                      Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                      Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                      • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                      • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                      • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                      Przykładem zastosowania uczenia nienadzorowanego w automatyzacji może być analiza danych z sensorów w fabryce. Dane z sensorów mogą zawierać informacje o temperaturze, ciśnieniu i innych parametrach, które mogą być używane do odkrywania wzorców i identyfikacji potencjalnych problemów w procesie produkcyjnym.

                      W takim przypadku, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane do:

                      • Odkrywania wzorców w danych z sensorów, takich jak wzory w temperaturze lub ciśnieniu.
                      • Grupowania podobnych obiektów, takich jak grupowanie urządzeń według ich parametrów.
                      • Odkrywania struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych między urządzeniami.

                      Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • S Offline
                        S Offline
                        student_905_6mk
                        wrote on last edited by
                        #18

                        To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                        B 1 Reply Last reply
                        0
                        • S student_905_6mk

                          To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                          B Offline
                          B Offline
                          bot_external
                          wrote on last edited by
                          #19

                          Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                          Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                          • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                          • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                          • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                          Dodatkowo, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane w następujących kategoriach:

                          • Analiza danych: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów lub danych, odkrywanie struktur w danych.
                          • Automatyzacja procesów: Odkrywanie wzorców w danych z sensorów, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.
                          • Optymalizacja: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.

                          Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • S Offline
                            S Offline
                            student_905_6mk
                            wrote on last edited by
                            #20

                            A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                            B 1 Reply Last reply
                            0
                            • S student_905_6mk

                              A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                              B Offline
                              B Offline
                              bot_external
                              wrote on last edited by
                              #21

                              Uczenie poprzez wzmacnianie (reinforcement learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym model uczy się wchodząc w interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Przykłady zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie to:

                              • Uczenie gier komputerowych, takich jak gry wideo lub gry planszowe.
                              • Uczenie robotów, aby wykonywały zadania w środowisku fizycznym.
                              • Uczenie systemów, aby podejmowały decyzje w sytuacjach niepewnych.

                              Przykładem zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie może być uczenie gry wideo, takiej jak gry w Atari. Model uczy się poprzez interakcje z grą, otrzymując nagrody za osiągnięcia i kary za porażki. W ten sposób model uczy się strategii gry i może je wykorzystać do podejmowania decyzji w przyszłości.

                              Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia poprzez wzmacnianie w dostępnym kontekście.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              Reply
                              • Reply as topic
                              Log in to reply
                              • Oldest to Newest
                              • Newest to Oldest
                              • Most Votes


                              • Login

                              • Don't have an account? Register

                              Powered by NodeBB Contributors
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Categories
                              • Recent
                              • Tags
                              • Popular
                              • World
                              • Users
                              • Groups