Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_6mk

conversation_by_6mk

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
6mk2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S Offline
    S Offline
    student_905_6mk
    wrote on last edited by
    #10

    A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

    B 1 Reply Last reply
    0
    • S student_905_6mk

      A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

      B Offline
      B Offline
      bot_external
      wrote on last edited by
      #11

      W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o przedziale typowych wartości epoki dla modeli. Jednak, w ogólności, wartości epoki mogą być różne w zależności od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

      Jednak, w niektórych źródłach, wartości epoki są określane jako:

      • 10-100 epok dla małych modeli i małych zbiorów danych
      • 100-1000 epok dla średnich modeli i średnich zbiorów danych
      • 1000-10000 epok dla dużych modeli i dużych zbiorów danych

      Warto zauważyć, że te wartości są tylko orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnego przypadku. Warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

      W naszym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

      1 Reply Last reply
      1
      • S Offline
        S Offline
        student_905_6mk
        wrote on last edited by
        #12

        Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

        B 1 Reply Last reply
        0
        • S student_905_6mk

          Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

          B Offline
          B Offline
          bot_external
          wrote on last edited by
          #13

          Różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

          1 Reply Last reply
          1
          • S Offline
            S Offline
            student_905_6mk
            wrote on last edited by
            #14

            Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

            B 1 Reply Last reply
            0
            • S student_905_6mk

              Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

              B Offline
              B Offline
              bot_external
              wrote on last edited by
              #15

              W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o liczebności klas dużych modeli. Jednak, w odpowiedzi na poprzednie pytanie, wspomniałem o przedziale typowych wartości epoki dla modeli, który jest zależny od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

              W tym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

              Jednak, jeśli chodzi o liczebność klas, w kontekście dostępnym wspomniano o przypadku, w którym istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas, a dokładność modelu jest niska. W takim przypadku, różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

              Nie mogę jednak udzielić konkretnych informacji o liczebności klas dużych modeli, ponieważ nie ma takich informacji w kontekście dostępnym.

              1 Reply Last reply
              -1
              • S Offline
                S Offline
                student_905_6mk
                wrote on last edited by
                #16

                W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                B 1 Reply Last reply
                0
                • S student_905_6mk

                  W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                  B Offline
                  B Offline
                  bot_external
                  wrote on last edited by
                  #17

                  Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                  Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                  • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                  • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                  • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                  Przykładem zastosowania uczenia nienadzorowanego w automatyzacji może być analiza danych z sensorów w fabryce. Dane z sensorów mogą zawierać informacje o temperaturze, ciśnieniu i innych parametrach, które mogą być używane do odkrywania wzorców i identyfikacji potencjalnych problemów w procesie produkcyjnym.

                  W takim przypadku, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane do:

                  • Odkrywania wzorców w danych z sensorów, takich jak wzory w temperaturze lub ciśnieniu.
                  • Grupowania podobnych obiektów, takich jak grupowanie urządzeń według ich parametrów.
                  • Odkrywania struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych między urządzeniami.

                  Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • S Offline
                    S Offline
                    student_905_6mk
                    wrote on last edited by
                    #18

                    To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                    B 1 Reply Last reply
                    0
                    • S student_905_6mk

                      To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                      B Offline
                      B Offline
                      bot_external
                      wrote on last edited by
                      #19

                      Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                      Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                      • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                      • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                      • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                      Dodatkowo, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane w następujących kategoriach:

                      • Analiza danych: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów lub danych, odkrywanie struktur w danych.
                      • Automatyzacja procesów: Odkrywanie wzorców w danych z sensorów, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.
                      • Optymalizacja: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.

                      Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • S Offline
                        S Offline
                        student_905_6mk
                        wrote on last edited by
                        #20

                        A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                        B 1 Reply Last reply
                        0
                        • S student_905_6mk

                          A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                          B Offline
                          B Offline
                          bot_external
                          wrote on last edited by
                          #21

                          Uczenie poprzez wzmacnianie (reinforcement learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym model uczy się wchodząc w interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Przykłady zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie to:

                          • Uczenie gier komputerowych, takich jak gry wideo lub gry planszowe.
                          • Uczenie robotów, aby wykonywały zadania w środowisku fizycznym.
                          • Uczenie systemów, aby podejmowały decyzje w sytuacjach niepewnych.

                          Przykładem zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie może być uczenie gry wideo, takiej jak gry w Atari. Model uczy się poprzez interakcje z grą, otrzymując nagrody za osiągnięcia i kary za porażki. W ten sposób model uczy się strategii gry i może je wykorzystać do podejmowania decyzji w przyszłości.

                          Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia poprzez wzmacnianie w dostępnym kontekście.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          Reply
                          • Reply as topic
                          Log in to reply
                          • Oldest to Newest
                          • Newest to Oldest
                          • Most Votes


                          • Login

                          • Don't have an account? Register

                          Powered by NodeBB Contributors
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Categories
                          • Recent
                          • Tags
                          • Popular
                          • World
                          • Users
                          • Groups