Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_6mk

conversation_by_6mk

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
6mk2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_905_6mk

    A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #11

    W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o przedziale typowych wartości epoki dla modeli. Jednak, w ogólności, wartości epoki mogą być różne w zależności od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

    Jednak, w niektórych źródłach, wartości epoki są określane jako:

    • 10-100 epok dla małych modeli i małych zbiorów danych
    • 100-1000 epok dla średnich modeli i średnich zbiorów danych
    • 1000-10000 epok dla dużych modeli i dużych zbiorów danych

    Warto zauważyć, że te wartości są tylko orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnego przypadku. Warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

    W naszym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

    1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      student_905_6mk
      wrote on last edited by
      #12

      Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_905_6mk

        Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #13

        Różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

        1 Reply Last reply
        1
        • S Offline
          S Offline
          student_905_6mk
          wrote on last edited by
          #14

          Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_905_6mk

            Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #15

            W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o liczebności klas dużych modeli. Jednak, w odpowiedzi na poprzednie pytanie, wspomniałem o przedziale typowych wartości epoki dla modeli, który jest zależny od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

            W tym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

            Jednak, jeśli chodzi o liczebność klas, w kontekście dostępnym wspomniano o przypadku, w którym istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas, a dokładność modelu jest niska. W takim przypadku, różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

            Nie mogę jednak udzielić konkretnych informacji o liczebności klas dużych modeli, ponieważ nie ma takich informacji w kontekście dostępnym.

            1 Reply Last reply
            -1
            • S Offline
              S Offline
              student_905_6mk
              wrote on last edited by
              #16

              W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_905_6mk

                W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #17

                Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                Przykładem zastosowania uczenia nienadzorowanego w automatyzacji może być analiza danych z sensorów w fabryce. Dane z sensorów mogą zawierać informacje o temperaturze, ciśnieniu i innych parametrach, które mogą być używane do odkrywania wzorców i identyfikacji potencjalnych problemów w procesie produkcyjnym.

                W takim przypadku, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane do:

                • Odkrywania wzorców w danych z sensorów, takich jak wzory w temperaturze lub ciśnieniu.
                • Grupowania podobnych obiektów, takich jak grupowanie urządzeń według ich parametrów.
                • Odkrywania struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych między urządzeniami.

                Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  student_905_6mk
                  wrote on last edited by
                  #18

                  To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_905_6mk

                    To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #19

                    Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                    Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                    • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                    • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                    • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                    Dodatkowo, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane w następujących kategoriach:

                    • Analiza danych: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów lub danych, odkrywanie struktur w danych.
                    • Automatyzacja procesów: Odkrywanie wzorców w danych z sensorów, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.
                    • Optymalizacja: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.

                    Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_905_6mk
                      wrote on last edited by
                      #20

                      A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_905_6mk

                        A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #21

                        Uczenie poprzez wzmacnianie (reinforcement learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym model uczy się wchodząc w interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Przykłady zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie to:

                        • Uczenie gier komputerowych, takich jak gry wideo lub gry planszowe.
                        • Uczenie robotów, aby wykonywały zadania w środowisku fizycznym.
                        • Uczenie systemów, aby podejmowały decyzje w sytuacjach niepewnych.

                        Przykładem zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie może być uczenie gry wideo, takiej jak gry w Atari. Model uczy się poprzez interakcje z grą, otrzymując nagrody za osiągnięcia i kary za porażki. W ten sposób model uczy się strategii gry i może je wykorzystać do podejmowania decyzji w przyszłości.

                        Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia poprzez wzmacnianie w dostępnym kontekście.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes


                        • Login

                        • Don't have an account? Register

                        Powered by NodeBB Contributors
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Categories
                        • Recent
                        • Tags
                        • Popular
                        • World
                        • Users
                        • Groups