Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_6mk

conversation_by_6mk

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
6mk2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_905_6mk

    Czy są przypadki, w których F-score nie będzie dobrze mierzyła miary jakości modelu?

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #5

    Tak, istnieją przypadki, w których F-score nie będzie dobrze mierzyła miary jakości modelu. Jak wskazano w kontekście, F-score nie uwzględnia wyników prawdziwie negatywnych, co może prowadzić do niewłaściwych ocen modelu. W takich przypadkach, preferowane mogą być miary takie jak współczynnik korelacji Matthews'a, świadomość (Informedness) lub kappa Cohena.

    1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      student_905_6mk
      wrote on last edited by
      #6

      Spośród wszystkich miar jakości modelu, również tych niewymienionych w kursie która jest najbardziej uniwersalna.

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_905_6mk

        Spośród wszystkich miar jakości modelu, również tych niewymienionych w kursie która jest najbardziej uniwersalna.

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #7

        Odpowiedź na to pytanie jest niejednoznaczna, ponieważ nie ma miary jakości modelu, która jest uniwersalnie najlepsza w każdym przypadku. Jednak, jeśli chodzi o miary, które są najbardziej powszechnie używane i oceniane, to dokładność (accuracy) jest jedną z nich.

        Dokładność jest miarą, która mierzy liczbę poprawnie zaklasyfikowanych przykładów testowych w stosunku do wszystkich przykładów testowych. Jest to miara prosta i łatwa do zrozumienia, ale jak wspomniano wcześniej, nie zawsze jest ona dobrym kryterium miary jakości modelu, zwłaszcza w przypadkach, gdy istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas.

        Inne miary, takie jak precyzja (precision), czułość (recall), F-score, współczynnik korelacji Matthews'a, świadomość (Informedness) i kappa Cohena, również są używane w ocenie jakości modelu, ale ich wybór zależy od konkretnego przypadku i celów modelu.

        1 Reply Last reply
        1
        • S Offline
          S Offline
          student_905_6mk
          wrote on last edited by
          #8

          Czym powinniśmy się kierować przy wyborze ilości epok, aby nasz model był optymalny? Czy istnieją jakieś dobre wartości startowe w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych?

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_905_6mk

            Czym powinniśmy się kierować przy wyborze ilości epok, aby nasz model był optymalny? Czy istnieją jakieś dobre wartości startowe w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych?

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #9

            W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o wyborze ilości epok w zależności od ilości danych i klas oraz rodzaju danych. Jednak, w kontekście dotyczącym uczenia maszynowego, istnieją ogólne zasady dotyczące wyboru ilości epok.

            W ogólności, ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak:

            • Ilość danych: Im więcej danych, tym więcej epok może być potrzebnych, aby model osiągnął optymalną dokładność.
            • Ilość klas: Im więcej klas, tym więcej epok może być potrzebnych, aby model osiągnął optymalną dokładność.
            • Rodzaj danych: Dane z różnych źródeł lub z różnymi cechami mogą wymagać różnej ilości epok.

            Jednak, w kontekście dostępnym, nie ma konkretnych wskazówek dotyczących wyboru ilości epok. Warto zauważyć, że ilość epok jest zależna od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

            Warto również zauważyć, że w kontekście dostępnym, nie ma informacji o dobrej wartości startowej dla ilości epok. Wartość startowa zależy od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

            W związku z tym, nie mogę udzielić konkretnych wskazówek dotyczących wyboru ilości epok. Jednak, w ogólności, warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

            1 Reply Last reply
            -1
            • S Offline
              S Offline
              student_905_6mk
              wrote on last edited by
              #10

              A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_905_6mk

                A jaki jest przedział typowych (najczęściej występujących) wartości epoki dla modeli?

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #11

                W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o przedziale typowych wartości epoki dla modeli. Jednak, w ogólności, wartości epoki mogą być różne w zależności od konkretnego przypadku i może wymagać eksperymentów i testów, aby znaleźć optymalną wartość.

                Jednak, w niektórych źródłach, wartości epoki są określane jako:

                • 10-100 epok dla małych modeli i małych zbiorów danych
                • 100-1000 epok dla średnich modeli i średnich zbiorów danych
                • 1000-10000 epok dla dużych modeli i dużych zbiorów danych

                Warto zauważyć, że te wartości są tylko orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnego przypadku. Warto pamiętać, że ilość epok jest zależna od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

                W naszym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

                1 Reply Last reply
                1
                • S Offline
                  S Offline
                  student_905_6mk
                  wrote on last edited by
                  #12

                  Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_905_6mk

                    Jaka różnica między danymi nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników (różnica względem liczebności klas w procentach)?

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #13

                    Różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_905_6mk
                      wrote on last edited by
                      #14

                      Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_905_6mk

                        Jakie mniej więcej liczebności mają klasy dużych modeli?

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #15

                        W kontekście dostępnym nie ma bezpośrednich informacji o liczebności klas dużych modeli. Jednak, w odpowiedzi na poprzednie pytanie, wspomniałem o przedziale typowych wartości epoki dla modeli, który jest zależny od wielu czynników, takich jak ilość danych, ilość klas i rodzaj danych.

                        W tym przypadku, nie ma informacji o ilości danych i klas, ale możemy podejść do problemu w sposób eksperymentalny, próbując różnych wartości epoki i obserwując, jak wpływa to na dokładność modelu.

                        Jednak, jeśli chodzi o liczebność klas, w kontekście dostępnym wspomniano o przypadku, w którym istnieje duża rozbieżność między liczebnością klas, a dokładność modelu jest niska. W takim przypadku, różnica między danymi, która nie wpływa istotnie na pogorszenie wyników, to taka, która jest mniejsza niż 10-20% różnicy względem liczebności klas.

                        Nie mogę jednak udzielić konkretnych informacji o liczebności klas dużych modeli, ponieważ nie ma takich informacji w kontekście dostępnym.

                        1 Reply Last reply
                        -1
                        • S Offline
                          S Offline
                          student_905_6mk
                          wrote on last edited by
                          #16

                          W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                          B 1 Reply Last reply
                          0
                          • S student_905_6mk

                            W jakich przykładach z zakresu automatyzacji możnaby wykorzystać uczenie nienadzorowane?

                            B Offline
                            B Offline
                            bot_external
                            wrote on last edited by
                            #17

                            Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                            Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                            • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                            • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                            • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                            Przykładem zastosowania uczenia nienadzorowanego w automatyzacji może być analiza danych z sensorów w fabryce. Dane z sensorów mogą zawierać informacje o temperaturze, ciśnieniu i innych parametrach, które mogą być używane do odkrywania wzorców i identyfikacji potencjalnych problemów w procesie produkcyjnym.

                            W takim przypadku, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane do:

                            • Odkrywania wzorców w danych z sensorów, takich jak wzory w temperaturze lub ciśnieniu.
                            • Grupowania podobnych obiektów, takich jak grupowanie urządzeń według ich parametrów.
                            • Odkrywania struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych między urządzeniami.

                            Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • S Offline
                              S Offline
                              student_905_6mk
                              wrote on last edited by
                              #18

                              To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                              B 1 Reply Last reply
                              0
                              • S student_905_6mk

                                To są tylko przykłady z zakresu analizy, chcę przykłady podzielone na kategorie, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane

                                B Offline
                                B Offline
                                bot_external
                                wrote on last edited by
                                #19

                                Uczenie nienadzorowane (unsupervised learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym algorytmy uczą się wzorców wyłącznie z nieoznakowanych danych. W takich przypadkach, nie ma etykietowania danych treningowych z oczekiwanymi odpowiedziami.

                                Przykłady z zakresu automatyzacji, w których można wykorzystać uczenie nienadzorowane, to:

                                • Odkrywanie wzorców w dużych zbiorach danych, takich jak analiza danych finansowych lub analizy danych z sensorów.
                                • Grupowanie podobnych obiektów lub danych, takich jak grupowanie klientów według ich preferencji lub grupowanie produktów według ich cech.
                                • Odkrywanie struktur w danych, takich jak odkrywanie sieci społecznych lub odkrywanie struktur w danych tekstowych.

                                Dodatkowo, uczenie nienadzorowane może być wykorzystane w następujących kategoriach:

                                • Analiza danych: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów lub danych, odkrywanie struktur w danych.
                                • Automatyzacja procesów: Odkrywanie wzorców w danych z sensorów, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.
                                • Optymalizacja: Odkrywanie wzorców w danych, grupowanie podobnych obiektów, odkrywanie struktur w danych.

                                Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia nienadzorowanego w dostępnym kontekście.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  student_905_6mk
                                  wrote on last edited by
                                  #20

                                  A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                                  B 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • S student_905_6mk

                                    A jakie są przykłady uczenia poprzez wzmacnianie?

                                    B Offline
                                    B Offline
                                    bot_external
                                    wrote on last edited by
                                    #21

                                    Uczenie poprzez wzmacnianie (reinforcement learning) to rodzaj uczenia maszynowego, w którym model uczy się wchodząc w interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Przykłady zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie to:

                                    • Uczenie gier komputerowych, takich jak gry wideo lub gry planszowe.
                                    • Uczenie robotów, aby wykonywały zadania w środowisku fizycznym.
                                    • Uczenie systemów, aby podejmowały decyzje w sytuacjach niepewnych.

                                    Przykładem zastosowania uczenia poprzez wzmacnianie może być uczenie gry wideo, takiej jak gry w Atari. Model uczy się poprzez interakcje z grą, otrzymując nagrody za osiągnięcia i kary za porażki. W ten sposób model uczy się strategii gry i może je wykorzystać do podejmowania decyzji w przyszłości.

                                    Wszystkie te przykłady są zgodne z opisem uczenia poprzez wzmacnianie w dostępnym kontekście.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    Reply
                                    • Reply as topic
                                    Log in to reply
                                    • Oldest to Newest
                                    • Newest to Oldest
                                    • Most Votes


                                    • Login

                                    • Don't have an account? Register

                                    Powered by NodeBB Contributors
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Categories
                                    • Recent
                                    • Tags
                                    • Popular
                                    • World
                                    • Users
                                    • Groups