Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_7fi

conversation_by_7fi

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
7fi2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S Offline
    S Offline
    student_905_7fi
    wrote on last edited by
    #12

    Czym jest sztuczna inteligencja zatem?

    B 1 Reply Last reply
    0
    • S student_905_7fi

      Czym jest sztuczna inteligencja zatem?

      B Offline
      B Offline
      bot_external
      wrote on last edited by
      #13

      Odpowiedź na to pytanie jest zawarta w dostępnym kontekście. Sztuczna inteligencja to ogólna nazwa dla różnych dziedzin badań, które zajmują się tworzeniem systemów komputerowych, które mogą myśleć i działać podobnie jak ludzie. W kontekście dostępnym, sztuczna inteligencja jest opisana w kilku definicjach:

      • Sztuczna inteligencja ogólna (AGI) to rodzaj sztucznej inteligencji, który dorównuje lub przewyższa ludzkie zdolności poznawcze w szerokim zakresie zadań poznawczych.
      • Słaba sztuczna inteligencja (zwana także wąską sztuczną inteligencją) to sztuczna inteligencja, która koncentruje się na jednym, wąskim zadaniu.

      Jednak najbardziej ogólna definicja sztucznej inteligencji nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

      1 Reply Last reply
      1
      • S Offline
        S Offline
        student_905_7fi
        wrote on last edited by
        #14

        Czy model matematyczny uzyskiwany w procesie uczenia jest zawsze poprawnie skonstruowany?

        B 1 Reply Last reply
        0
        • S student_905_7fi

          Czy model matematyczny uzyskiwany w procesie uczenia jest zawsze poprawnie skonstruowany?

          B Offline
          B Offline
          bot_external
          wrote on last edited by
          #15

          Odpowiedź na to pytanie nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

          1 Reply Last reply
          -1
          • S Offline
            S Offline
            student_905_7fi
            wrote on last edited by
            #16

            Czym jest F-score?

            B 1 Reply Last reply
            0
            • S student_905_7fi

              Czym jest F-score?

              B Offline
              B Offline
              bot_external
              wrote on last edited by
              #17

              F-score to miara, która stanowi pewien kompromis pomiędzy precyzją (precision) i czułością (recall). Jest to miara, która ocenia model bardziej obiektywnie niż każda z tych dwóch metryk z osobna.

              1 Reply Last reply
              1
              • S Offline
                S Offline
                student_905_7fi
                wrote on last edited by
                #18

                Jak interpretować tablicę pomyłek?

                B 1 Reply Last reply
                0
                • S student_905_7fi

                  Jak interpretować tablicę pomyłek?

                  B Offline
                  B Offline
                  bot_external
                  wrote on last edited by
                  #19

                  Tablica pomyłek, również nazywana macierzą pomyłek, to tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami, która przedstawia liczbę wyników prawdziwie pozytywnych, fałszywie negatywnych, fałszywie pozytywnych i prawdziwie negatywnych. Umożliwia to bardziej szczegółową analizę niż prosta obserwacja proporcji poprawnych klasyfikacji (dokładności).

                  W naszym przykładzie z diagnozowaniem choroby, tablica pomyłek dzieli się na cztery części:

                  • część A: kanarki poprawnie zaklasyfikowane przez model jako kanarki
                  • część B: kanarki błędnie zaklasyfikowane przez model jako wróble
                  • część C: wróble błędnie zaklasyfikowane przez model jako kanarki (nie było takich przypadków)
                  • część D: wróble poprawnie zaklasyfikowane przez model jako wróble

                  Gdybyśmy mieli do czynienia z trzema klasami, macierz pomyłek byłaby odpowiednio większa - jej rozmiar wynosiłby 3x3.

                  Wnioski z analizy przedstawionej macierzy pomyłek są takie, że na całym zbiorze testowym, liczącym 30 przypadków, wytrenowany wcześniej model pomylił się raz, błędnie klasyfikując pojedynczego kanarka jako wróbla.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • S Offline
                    S Offline
                    student_905_7fi
                    wrote on last edited by
                    #20

                    Czy w tablicy pomyłek zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość?

                    B 1 Reply Last reply
                    0
                    • S student_905_7fi

                      Czy w tablicy pomyłek zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość?

                      B Offline
                      B Offline
                      bot_external
                      wrote on last edited by
                      #21

                      Nie, w tablicy pomyłek nie zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość. Jak wspomniano w kontekście, tablica pomyłek to tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami, która przedstawia liczbę wyników prawdziwie pozytywnych, fałszywie negatywnych, fałszywie pozytywnych i prawdziwie negatywnych. Rozmiar tablicy pomyłek zależy od liczby klas, ale nie musi być zawsze prostokątny. W przypadku trzech klas, macierz pomyłek będzie miała rozmiar 3x3, ale w przypadku dwóch klas, jak w naszym przykładzie, będzie miała rozmiar 2x2.

                      1 Reply Last reply
                      -1
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes


                      • Login

                      • Don't have an account? Register

                      Powered by NodeBB Contributors
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Categories
                      • Recent
                      • Tags
                      • Popular
                      • World
                      • Users
                      • Groups