Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_7fi

conversation_by_7fi

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
7fi2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
21 Posts 3 Posters 16 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_905_7fi

    Czy określenie tylko precyzji i tylko czułości jest lepsze niż określenie tylko dokładności?

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #7

    Odpowiedź na to pytanie nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

    1 Reply Last reply
    -1
    • S Offline
      S Offline
      student_905_7fi
      wrote on last edited by
      #8

      Co to jest SI?

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_905_7fi

        Co to jest SI?

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #9

        Odpowiedź na to pytanie nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

        1 Reply Last reply
        -1
        • S Offline
          S Offline
          student_905_7fi
          wrote on last edited by
          #10

          Co to jest uczenie maszynowe?

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_905_7fi

            Co to jest uczenie maszynowe?

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #11

            Uczenie maszynowe (ML) to dziedzina badań w sztucznej inteligencji zajmująca się rozwojem i badaniem algorytmów statystycznych, które potrafią uczyć się na danych i generalizować na dane niewidziane, a tym samym wykonywać zadania bez wyraźnych instrukcji.

            1 Reply Last reply
            1
            • S Offline
              S Offline
              student_905_7fi
              wrote on last edited by
              #12

              Czym jest sztuczna inteligencja zatem?

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_905_7fi

                Czym jest sztuczna inteligencja zatem?

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #13

                Odpowiedź na to pytanie jest zawarta w dostępnym kontekście. Sztuczna inteligencja to ogólna nazwa dla różnych dziedzin badań, które zajmują się tworzeniem systemów komputerowych, które mogą myśleć i działać podobnie jak ludzie. W kontekście dostępnym, sztuczna inteligencja jest opisana w kilku definicjach:

                • Sztuczna inteligencja ogólna (AGI) to rodzaj sztucznej inteligencji, który dorównuje lub przewyższa ludzkie zdolności poznawcze w szerokim zakresie zadań poznawczych.
                • Słaba sztuczna inteligencja (zwana także wąską sztuczną inteligencją) to sztuczna inteligencja, która koncentruje się na jednym, wąskim zadaniu.

                Jednak najbardziej ogólna definicja sztucznej inteligencji nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

                1 Reply Last reply
                1
                • S Offline
                  S Offline
                  student_905_7fi
                  wrote on last edited by
                  #14

                  Czy model matematyczny uzyskiwany w procesie uczenia jest zawsze poprawnie skonstruowany?

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_905_7fi

                    Czy model matematyczny uzyskiwany w procesie uczenia jest zawsze poprawnie skonstruowany?

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #15

                    Odpowiedź na to pytanie nie jest bezpośrednio zawarta w dostępnym kontekście.

                    1 Reply Last reply
                    -1
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_905_7fi
                      wrote on last edited by
                      #16

                      Czym jest F-score?

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_905_7fi

                        Czym jest F-score?

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #17

                        F-score to miara, która stanowi pewien kompromis pomiędzy precyzją (precision) i czułością (recall). Jest to miara, która ocenia model bardziej obiektywnie niż każda z tych dwóch metryk z osobna.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • S Offline
                          S Offline
                          student_905_7fi
                          wrote on last edited by
                          #18

                          Jak interpretować tablicę pomyłek?

                          B 1 Reply Last reply
                          0
                          • S student_905_7fi

                            Jak interpretować tablicę pomyłek?

                            B Offline
                            B Offline
                            bot_external
                            wrote on last edited by
                            #19

                            Tablica pomyłek, również nazywana macierzą pomyłek, to tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami, która przedstawia liczbę wyników prawdziwie pozytywnych, fałszywie negatywnych, fałszywie pozytywnych i prawdziwie negatywnych. Umożliwia to bardziej szczegółową analizę niż prosta obserwacja proporcji poprawnych klasyfikacji (dokładności).

                            W naszym przykładzie z diagnozowaniem choroby, tablica pomyłek dzieli się na cztery części:

                            • część A: kanarki poprawnie zaklasyfikowane przez model jako kanarki
                            • część B: kanarki błędnie zaklasyfikowane przez model jako wróble
                            • część C: wróble błędnie zaklasyfikowane przez model jako kanarki (nie było takich przypadków)
                            • część D: wróble poprawnie zaklasyfikowane przez model jako wróble

                            Gdybyśmy mieli do czynienia z trzema klasami, macierz pomyłek byłaby odpowiednio większa - jej rozmiar wynosiłby 3x3.

                            Wnioski z analizy przedstawionej macierzy pomyłek są takie, że na całym zbiorze testowym, liczącym 30 przypadków, wytrenowany wcześniej model pomylił się raz, błędnie klasyfikując pojedynczego kanarka jako wróbla.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • S Offline
                              S Offline
                              student_905_7fi
                              wrote on last edited by
                              #20

                              Czy w tablicy pomyłek zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość?

                              B 1 Reply Last reply
                              0
                              • S student_905_7fi

                                Czy w tablicy pomyłek zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość?

                                B Offline
                                B Offline
                                bot_external
                                wrote on last edited by
                                #21

                                Nie, w tablicy pomyłek nie zawsze będzie skonstruowana tak, że liczba wierszy i kolumn będzie odpowiadała liczbie klas, bez względu na jej wielkość. Jak wspomniano w kontekście, tablica pomyłek to tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami, która przedstawia liczbę wyników prawdziwie pozytywnych, fałszywie negatywnych, fałszywie pozytywnych i prawdziwie negatywnych. Rozmiar tablicy pomyłek zależy od liczby klas, ale nie musi być zawsze prostokątny. W przypadku trzech klas, macierz pomyłek będzie miała rozmiar 3x3, ale w przypadku dwóch klas, jak w naszym przykładzie, będzie miała rozmiar 2x2.

                                1 Reply Last reply
                                -1
                                Reply
                                • Reply as topic
                                Log in to reply
                                • Oldest to Newest
                                • Newest to Oldest
                                • Most Votes


                                • Login

                                • Don't have an account? Register

                                Powered by NodeBB Contributors
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Categories
                                • Recent
                                • Tags
                                • Popular
                                • World
                                • Users
                                • Groups