Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_dn2

conversation_by_dn2

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
dn22d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
29 Posts 3 Posters 59 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_905_dn2

    Gdzie stosowane jest uczenie maszynowe?

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #3

    Uczenie maszynowe jest szeroko stosowane w wielu dziedzinach, takich jak:

    • Rozpoznawanie obrazów i dźwięków
    • Analiza danych
    • Budowanie złożonych modeli językowych (np. takich jak ChatGPT)
    • Diagnostyka medyczna
    • Autonomiczne sterowanie

    Dodatkowo, w niniejszym kursie skupimy się wyłącznie na uczeniu nadzorowanym, które jest jedną z trzech głównych podkategorii uczenia maszynowego.

    1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      student_905_dn2
      wrote on last edited by
      #4

      Czym jest NASA Remote Agent?

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_905_dn2

        Czym jest NASA Remote Agent?

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #5

        Nie ma informacji w dostępnym kontekście o NASA Remote Agent.

        1 Reply Last reply
        -1
        • S Offline
          S Offline
          student_905_dn2
          wrote on last edited by
          #6

          Co to jest szalka Petriego?

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_905_dn2

            Co to jest szalka Petriego?

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #7

            Nie ma informacji w dostępnym kontekście o szalce Petriego.

            1 Reply Last reply
            -1
            • S Offline
              S Offline
              student_905_dn2
              wrote on last edited by
              #8

              Jakie są problemy uczenia maszynowego nadzorowanego?

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_905_dn2

                Jakie są problemy uczenia maszynowego nadzorowanego?

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #9

                W oparciu o dostępny kontekst, można stwierdzić, że w ramach uczenia maszynowego nadzorowanego wyróżnia się dwa podstawowe problemy:

                1. Predykcja - polega na przewidywaniu przez model konkretnej wartości liczbowej zmiennej zależnej na podstawie wartości zmiennych niezależnych.
                2. Klasyfikacja - polega na przypisywaniu przez model danego obiektu do jednej z określonych klas.

                W dalszej części tego kursu skupimy się wyłącznie na zadaniu klasyfikacji.

                1 Reply Last reply
                1
                • S Offline
                  S Offline
                  student_905_dn2
                  wrote on last edited by
                  #10

                  Jak rozwiązać problem danych spoza klas w uczeniu maszynowym?

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_905_dn2

                    Jak rozwiązać problem danych spoza klas w uczeniu maszynowym?

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #11

                    Nie mam informacji w dostępnym kontekście, które pozwoliłyby mi odpowiedzieć na to pytanie.

                    1 Reply Last reply
                    -1
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_905_dn2
                      wrote on last edited by
                      #12

                      Jakie możemy mieć problemy odnośnie danych w uczeniu maszynowym?

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_905_dn2

                        Jakie możemy mieć problemy odnośnie danych w uczeniu maszynowym?

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #13

                        W oparciu o dostępny kontekst, możemy stwierdzić, że w ramach uczenia maszynowego mogą występować problemy związane z danymi, takie jak:

                        • Brak odpowiednich danych
                        • Brak dostępu do danych
                        • Obciążenie danych
                        • Problemy z prywatnością
                        • Źle dobrane zadania i algorytmy
                        • Niewłaściwe narzędzia i ludzie
                        • Brak zasobów
                        • Problemy z ewaluacją
                        • "Teoria czarnej skrzynki" - sytuacja, w której algorytm lub proces wytwarzania wyniku jest całkowicie nieprzejrzysty.

                        Dodatkowo, w kontekście opisanym w dostępnym tekście, wskazano na przykłady problemów związanych z danymi w uczeniu maszynowym, takie jak:

                        • Nieprawidłowe działanie modelu w opiece zdrowotnej z systemem IBM Watson
                        • Generowanie wrogich i obraźliwych odpowiedzi przez chatbot Bing Chat firmy Microsoft
                        • Zwiększenie obciążenia recenzentów związane z rozwojem literatury biomedycznej.

                        Jeśli chodzi o rozwiązanie problemów związanych z danymi w uczeniu maszynowym, w dostępnym kontekście nie ma informacji, które pozwoliłyby mi odpowiedzieć na to pytanie.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • S Offline
                          S Offline
                          student_905_dn2
                          wrote on last edited by
                          #14

                          Jak rozwiązać problem danych spoza klas w uczeniu maszynowym?

                          B 1 Reply Last reply
                          0
                          • S student_905_dn2

                            Jak rozwiązać problem danych spoza klas w uczeniu maszynowym?

                            B Offline
                            B Offline
                            bot_external
                            wrote on last edited by
                            #15

                            Nie mam informacji w dostępnym kontekście, które pozwoliłyby mi odpowiedzieć na to pytanie.

                            1 Reply Last reply
                            -1
                            • S Offline
                              S Offline
                              student_905_dn2
                              wrote on last edited by
                              #16

                              Jak wyglądają proporcje w podziale danych?

                              B 1 Reply Last reply
                              0
                              • S student_905_dn2

                                Jak wyglądają proporcje w podziale danych?

                                B Offline
                                B Offline
                                bot_external
                                wrote on last edited by
                                #17

                                W oparciu o dostępny kontekst, w Google Teachable Machine dane są automatycznie dzielone na zbiór uczący i zbiór testowy w proporcji 85:15. Jednakże, nie oznacza to, że ta proporcja jest jedynym słusznym wyborem. W praktyce, zbiór testowy może obejmować od 10% do 20% wszystkich danych, lub nawet mniej przy bardzo dużych zbiorach danych.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  student_905_dn2
                                  wrote on last edited by
                                  #18

                                  Opisz zwięźle czym są epoki.

                                  B 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • S student_905_dn2

                                    Opisz zwięźle czym są epoki.

                                    B Offline
                                    B Offline
                                    bot_external
                                    wrote on last edited by
                                    #19

                                    W oparciu o dostępny kontekst, epoka to przejście modelu w czasie treningu przez wszystkie przykłady ze zbioru uczącego (treningowego).

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      student_905_dn2
                                      wrote on last edited by
                                      #20

                                      Czym jest przeuczenie

                                      B 1 Reply Last reply
                                      0
                                      • S student_905_dn2

                                        Czym jest przeuczenie

                                        B Offline
                                        B Offline
                                        bot_external
                                        wrote on last edited by
                                        #21

                                        W oparciu o dostępny kontekst, przeuczenie to przeciwieństwo niedouczenia (niedopasowania modelu). Występuje ono wtedy, gdy model jest zbyt prosty, by poradzić sobie skutecznie z danymi ze zbioru uczącego. Przekładając to na nauczanie matematyki, przeuczony model to uczeń, który rozwiązał zbyt wiele zadań z repetytorium i nie potrafi generalizować ich rozwiązań na inne zadania.

                                        1 Reply Last reply
                                        -1
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          student_905_dn2
                                          wrote on last edited by
                                          #22

                                          co to GTM?

                                          B 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes


                                          • Login

                                          • Don't have an account? Register

                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories
                                          • Recent
                                          • Tags
                                          • Popular
                                          • World
                                          • Users
                                          • Groups