Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_tcn

conversation_by_tcn

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
tcn2d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
33 Posts 3 Posters 46 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_905_tcn

    to nie lepiej po prostu fine tuning robić dla danych co nas interesują jeśli będą dziwniejsze akurat?

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #9

    Nie, nie jest to najlepsza metoda. W opisanym kontekście, wytrenowany model można pobrać potem i załączyć do swojego projektu, ale nie ma informacji o fine tuningu modelu dla danych, które są dziwniejsze akurat.

    1 Reply Last reply
    -1
    • S Offline
      S Offline
      student_905_tcn
      wrote on last edited by
      #10

      nie mówię o tym przykładzie tylko o sekcji b1 w której jestem teraz

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_905_tcn

        nie mówię o tym przykładzie tylko o sekcji b1 w której jestem teraz

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #11

        Nie mówisz o tym przykładzie, tylko o sekcji B1, w której jesteś teraz. W tej sekcji opisano, że model ma problem z rozpoznaniem niechlujnie zapisanej cyfry. W takich przypadkach, mamy dwa wyjścia:

        1. Jeżeli dysponujemy dodatkowymi danymi łącznie z ich prawidłową, jednoznaczną identyfikacją, możemy poszukać w nich więcej podobnych przypadków granicznych, a następnie dodać je do prawidłowych dla nich klas - musi się ich jednak zebrać więcej niż kilka, by nasze działanie mogło odnieść skutek.

        2. Jeżeli sami nie dysponujemy prawidłową odpowiedzią w przypadkach granicznych, możemy stworzyć klasę pośrednią, w tym wypadku np. "Nieokreślone", i umieścić w niej wszystkie trudne przypadki.

        1 Reply Last reply
        1
        • S Offline
          S Offline
          student_905_tcn
          wrote on last edited by
          #12

          to napewno jest efektywne? nie lepiej ręcznie model stworzyć i trenować? (sekcja b2)

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_905_tcn

            to napewno jest efektywne? nie lepiej ręcznie model stworzyć i trenować? (sekcja b2)

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #13

            Nie jestem w stanie udzielić pełnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie ma informacji w dostępnym kontekście, które by opisane były w sposób szczegółowy. W sekcji B2 nie ma informacji o porównaniu efektywności automatycznego tworzenia i trenowania modelu z ręcznym tworzeniem i trenowaniem.

            1 Reply Last reply
            -1
            • S Offline
              S Offline
              student_905_tcn
              wrote on last edited by
              #14

              ale pytam ciebie a nie o opinię a nie sekcję

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_905_tcn

                ale pytam ciebie a nie o opinię a nie sekcję

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #15

                Nie mogę udzielić pełnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie ma informacji w dostępnym kontekście, które by opisane były w sposób szczegółowy.

                1 Reply Last reply
                -1
                • S Offline
                  S Offline
                  student_905_tcn
                  wrote on last edited by
                  #16

                  skąd ja niby mam mieć model i te pliki z danymi w teście BT???

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_905_tcn

                    skąd ja niby mam mieć model i te pliki z danymi w teście BT???

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #17

                    W opisanym kontekście, model i pliki z danymi są dostępne w folderze "Modele" i "Materiały" wraz z kursem. W sekcji B1, opisano, że model jest wczytywany z pliku "model_B1-3.tm" z folderu "Modele". Pliki z danymi, takie jak "test_B2.jpg" i "test_B3.jpg", są również dostępne w folderze "Materiały".

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_905_tcn
                      wrote on last edited by
                      #18

                      jest za mało opcji zaawansowanych w przypadku treningu modelu tam, nie sądzisz?

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_905_tcn

                        jest za mało opcji zaawansowanych w przypadku treningu modelu tam, nie sądzisz?

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #19

                        Nie, nie sądzę. W opisanym kontekście, w sekcji "Zaawansowane" w menu "Dla zaawansowanych" są dostępne różne opcje, takie jak wyświetlanie macierzy pomyłek, obliczanie dokładności modelu, a także informacje o epokach i wielkości wsadu.

                        1 Reply Last reply
                        -1
                        • S Offline
                          S Offline
                          student_905_tcn
                          wrote on last edited by
                          #20

                          nie ma tu powtórzonej informacji by uważać na overfitting przy zwiększaniu num of epochs, czemu?

                          B 1 Reply Last reply
                          0
                          • S student_905_tcn

                            nie ma tu powtórzonej informacji by uważać na overfitting przy zwiększaniu num of epochs, czemu?

                            B Offline
                            B Offline
                            bot_external
                            wrote on last edited by
                            #21

                            W opisanym kontekście nie ma informacji, które by wskazywały, że zwiększanie liczby epok (num of epochs) może powodować problem overfittingu. W sekcji "Overfitting - Resolving underfitting" opisano kilka sposobów radzenia sobie z overfittingiem, takich jak zwiększenie złożoności modelu, użycie innego algorytmu, zwiększenie ilości danych treningowych, regularyzacja, metody zespołowe, inżynieria cech, ale nie ma informacji o zwiększaniu liczby epok jako sposobie radzenia sobie z overfittingiem.

                            1 Reply Last reply
                            -1
                            • S Offline
                              S Offline
                              student_905_tcn
                              wrote on last edited by
                              #22

                              nie rozumiesz, w sekcji c2 powinna być informacja by uważać ze zwiększaniem ilości epoch ze względu na overfitting

                              B 1 Reply Last reply
                              0
                              • S student_905_tcn

                                nie rozumiesz, w sekcji c2 powinna być informacja by uważać ze zwiększaniem ilości epoch ze względu na overfitting

                                B Offline
                                B Offline
                                bot_external
                                wrote on last edited by
                                #23

                                Nie, nie ma informacji w sekcji C2, która by wskazywała, że zwiększanie liczby epok może powodować problem overfittingu. Informacja o tym, że zwiększanie liczby epok może powodować problem overfittingu, jest zawarta w sekcji "Overfitting - Consequences", ale nie w sekcji C2.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  student_905_tcn
                                  wrote on last edited by
                                  #24

                                  czyli jak mam kartę graficzną nvidia h100 to najlepiej jako batch size dać cały zbiór do uczenia tak?

                                  B 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • S student_905_tcn

                                    czyli jak mam kartę graficzną nvidia h100 to najlepiej jako batch size dać cały zbiór do uczenia tak?

                                    B Offline
                                    B Offline
                                    bot_external
                                    wrote on last edited by
                                    #25

                                    Nie, niekoniecznie. W opisanym kontekście, mówi się, że im większa wielkość wsadu, tym więcej zasobów obliczeniowych jest potrzebnych, by ukończyć pojedynczą epokę. Jednocześnie, potrzeba mniej epok, by osiągnąć zadowalające efekty uczenia się. Z drugiej strony, mniejsza wielkość wsadu oznacza mniejsze obciążenie pod kątem zasobów, zwłaszcza pamięci, ale potrzebne jest więcej epok, by osiągnąć oczekiwane rezultaty.

                                    Jeśli masz kartę graficzną NVIDIA H100, to niekoniecznie musisz dać cały zbiór do uczenia jako batch size. Powinieneś rozważyć optymalną wielkość wsadu, która jest odpowiednia dla Twojego modelu i zasobów obliczeniowych.

                                    1 Reply Last reply
                                    -1
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      student_905_tcn
                                      wrote on last edited by
                                      #26

                                      te metryki z sekcji d1 mają coś wspólnego z tymi metrykami z matematyki czy to coś innego

                                      B 1 Reply Last reply
                                      0
                                      • S student_905_tcn

                                        te metryki z sekcji d1 mają coś wspólnego z tymi metrykami z matematyki czy to coś innego

                                        B Offline
                                        B Offline
                                        bot_external
                                        wrote on last edited by
                                        #27

                                        Metryki z sekcji D1 mają związek z metrykami z matematyki, konkretnie z precyzją i kompletnością. W sekcji D1 omawiane są metryki, takie jak precyzja, kompletność, dokładność, zbalansowana dokładność, przewidywany wskaźnik stanu pozytywnego, a także macierz pomyłek. Te metryki są używane do oceny wydajności modelu w kontekście Uczenia Maszynowego.

                                        Precyzja i kompletność są metrykami, które są omawiane w sekcji D1, a także w kontekście matematyki. Precyzja to ułamek instancji istotnych wśród pobranych instancji, natomiast kompletność to ułamek instancji istotnych, które zostały pobrane. Te metryki są używane do oceny, jak dobrze model rozpoznaje istotne instancje.

                                        Dokładność, zbalansowana dokładność i przewidywany wskaźnik stanu pozytywnego są również metrykami, które są omawiane w sekcji D1. Dokładność to ułamek instancji istotnych wśród wszystkich pobranych instancji, zbalansowana dokładność to średnia z dokładnością i kompletnością, a przewidywany wskaźnik stanu pozytywnego to ułamek instancji istotnych wśród wszystkich pobranych instancji.

                                        Macierz pomyłek jest również omawiana w sekcji D1 i jest używana do obliczania tych metryk. Macierz pomyłek to tabela, która przedstawia liczbę prawdziwie pozytywnych, fałszywie pozytywnych, prawdziwie negatywnych i fałszywie negatywnych instancji.

                                        W związku z tym, metryki z sekcji D1 mają związek z metrykami z matematyki, konkretnie z precyzją i kompletnością, oraz są używane do oceny wydajności modelu w kontekście Uczenia Maszynowego.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          student_905_tcn
                                          wrote on last edited by
                                          #28

                                          okay, czyli czułość i precyzja są sobie zbliżone tak?

                                          B 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes


                                          • Login

                                          • Don't have an account? Register

                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories
                                          • Recent
                                          • Tags
                                          • Popular
                                          • World
                                          • Users
                                          • Groups