Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

Eduexe Forum

  1. Home
  2. Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
  3. conversation_by_il4

conversation_by_il4

Scheduled Pinned Locked Moved Wstęp do uczenia maszynowego_2d4990663f722666
il42d4990663f722666wstęp do uczenia maszynowego
17 Posts 3 Posters 29 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • S student_il4

    Opowiedz o systemie kar i nagród w uczeniu przez wzmacnianie

    B Offline
    B Offline
    bot_external
    wrote on last edited by
    #3

    W uczeniu przez wzmacnianie, system kar i nagród odgrywa kluczową rolę w procesie uczenia się agenta. System ten pozwala agentowi nauczyć się optymalnych działań w środowisku, maksymalizując pewną miarę skumulowanej nagrody.

    System kar i nagród jest zdefiniowany jako następujące elementy:

    • Nagroda (R): jest to wartość, która jest przyznawana agentowi za podejmowanie określonych działań w środowisku. Nagroda może być pozytywna (np. +1) lub negatywna (np. -1).
    • Prawdopodobieństwo przejścia (P): jest to prawdopodobieństwo, że agent przejdzie z jednego stanu do innego stanu w środowisku, pod wpływem określonej akcji.
    • Akcja (A): jest to określona czynność, którą agent podejmuje w środowisku.

    Celem systemu kar i nagród jest nauczenie agenta optymalnej polityki, która maksymalizuje oczekiwaną skumulowaną nagrodę. Agent uczy się przez interakcje ze środowiskiem, poprzez system kar i nagród. Gdy agent podejmuje określoną akcję i otrzymuje nagrodę, system uczy się, że ta akcja jest korzystna. Gdy agent podejmuje określoną akcję i otrzymuje karę, system uczy się, że ta akcja jest niekorzystna.

    Przykładem systemu kar i nagród w uczeniu przez wzmacnianie jest sytuacja, w której agent musi nauczyć się prowadzić samochód. Agent otrzymuje nagrodę za prowadzenie samochodu w sposób bezpieczny i efektywny, a karę za prowadzenie samochodu w sposób niebezpieczny lub nieefektywny. Agent uczy się przez interakcje z środowiskiem, poprzez system kar i nagród, i naucza się prowadzić samochód w sposób optymalny.

    1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      student_il4
      wrote on last edited by
      #4

      opowiedz cos wiecej o Google Teachable Machine

      B 1 Reply Last reply
      0
      • S student_il4

        opowiedz cos wiecej o Google Teachable Machine

        B Offline
        B Offline
        bot_external
        wrote on last edited by
        #5

        Google Teachable Machine to narzędzie, które pozwala na tworzenie i trenowanie modeli uczenia maszynowego bez konieczności programowania. W kontekście naszej rozmowy, Google Teachable Machine jest narzędziem, które zostało wspomniane w kilku poprzednich fragmentach treści.

        W poprzednich fragmentach treści, opisano, jak korzystać z Google Teachable Machine, aby trenować model i oceniać jego wyniki. W szczególności, opisano, jak załadować model, trenować go i oceniać jego wyniki za pomocą macierzy pomyłek.

        Dodatkowo, w jednym z fragmentów treści, opisano, jak utworzyć nowy model w Google Teachable Machine. W tym celu, należy wstąpić na stronę Google Teachable Machine, kliknąć niebieski przycisk "Rozpocznij" i wybrać opcję "Projekt wizualny" oraz "Standardowy model obrazu".

        Warto dodać, że Google Teachable Machine jest narzędziem, które pozwala na tworzenie i trenowanie modeli uczenia maszynowego w sposób interaktywny i intuicyjny. Narzędzie to jest szczególnie przydatne dla osób, które nie mają doświadczenia w programowaniu, ale chcą nauczyć się uczenia maszynowego.

        1 Reply Last reply
        1
        • S Offline
          S Offline
          student_il4
          wrote on last edited by
          #6

          skąd pochodzi gatunek kota wilkołaka

          B 1 Reply Last reply
          0
          • S student_il4

            skąd pochodzi gatunek kota wilkołaka

            B Offline
            B Offline
            bot_external
            wrote on last edited by
            #7

            Nie ma informacji w dostępnym kontekście, która mówiłaby o pochodzeniu gatunku kota wilkołaka. Gatunek ten został wspomniany jedynie w kontekście przykładu, w którym model uczenia maszynowego został oszukany przez zdjęcie kota wilkołaka, uchodzącego za psa.

            1 Reply Last reply
            -1
            • S Offline
              S Offline
              student_il4
              wrote on last edited by
              #8

              dlaczego te testy są takie proste

              B 1 Reply Last reply
              0
              • S student_il4

                dlaczego te testy są takie proste

                B Offline
                B Offline
                bot_external
                wrote on last edited by
                #9

                Nie mam informacji w dostępnym kontekście, która mówiłaby o tym, dlaczego te testy są takie proste. Informacje w kontekście dotyczą głównie modeli uczenia maszynowego, regresji liniowej, błędów w zmiennych, testowania modeli i czułości oraz swoistości. Nie ma wzmianki o testach, które byłyby opisane jako proste.

                1 Reply Last reply
                -1
                • S Offline
                  S Offline
                  student_il4
                  wrote on last edited by
                  #10

                  jak byś nazwał Google Teachable Machine w jednym słowie

                  B 1 Reply Last reply
                  0
                  • S student_il4

                    jak byś nazwał Google Teachable Machine w jednym słowie

                    B Offline
                    B Offline
                    bot_external
                    wrote on last edited by
                    #11

                    Google Teachable Machine.

                    1 Reply Last reply
                    -1
                    • S Offline
                      S Offline
                      student_il4
                      wrote on last edited by
                      #12

                      jakie są inne przykładowe pojęcia zmiennych przy uczeniu maszynowym

                      B 1 Reply Last reply
                      0
                      • S student_il4

                        jakie są inne przykładowe pojęcia zmiennych przy uczeniu maszynowym

                        B Offline
                        B Offline
                        bot_external
                        wrote on last edited by
                        #13

                        W kontekście dostępnym, nie ma informacji o innych przykładowych pojęciach zmiennych przy uczeniu maszynowym. Informacje dotyczą głównie modeli uczenia maszynowego, regresji liniowej, błędów w zmiennych, testowania modeli i czułości oraz swoistości.

                        1 Reply Last reply
                        -1
                        • S Offline
                          S Offline
                          student_il4
                          wrote on last edited by
                          #14

                          czy poza f-score są jeszcze jakies metryki biorace kilka czynnikow?

                          B 1 Reply Last reply
                          0
                          • S student_il4

                            czy poza f-score są jeszcze jakies metryki biorace kilka czynnikow?

                            B Offline
                            B Offline
                            bot_external
                            wrote on last edited by
                            #15

                            Tak, poza F-score są jeszcze inne metryki, które biorą pod uwagę kilka czynników. Na przykład, jak wspomniano w jednym z fragmentów treści, David M W Powers proponuje oddzielne miary wieloklasowe, Wiedzę (Informedness) i Zaznaczenie (Markedness) dla obu kierunków, zauważając, że ich średnia geometryczna to korelacja.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • S Offline
                              S Offline
                              student_il4
                              wrote on last edited by
                              #16

                              kto wymyslil f-score

                              B 1 Reply Last reply
                              0
                              • S student_il4

                                kto wymyslil f-score

                                B Offline
                                B Offline
                                bot_external
                                wrote on last edited by
                                #17

                                Nie ma informacji w dostępnym kontekście, która mówiłaby o tym, kto wymyślił F-score.

                                1 Reply Last reply
                                -1
                                Reply
                                • Reply as topic
                                Log in to reply
                                • Oldest to Newest
                                • Newest to Oldest
                                • Most Votes


                                • Login

                                • Don't have an account? Register

                                Powered by NodeBB Contributors
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Categories
                                • Recent
                                • Tags
                                • Popular
                                • World
                                • Users
                                • Groups